felgiaku.pl

felgiaku.pl – motoryzacja, transport, praca

regulator ciśnienia paliwa
Motoryzacja

Kluczowy podzespół – regulator ciśnienia paliwa

Prawidłowe ciśnienie paliwa jest w samochodzie jednym z kluczowych parametrów umożliwiających jazdę i sprawne funkcjonowanie silnika. Wielu pasjonatów motoryzacji, porównuje obieg paliwa w silniku do krwioobiegu człowieka – jeśli pojawiają się z nim problemy należy natychmiast reagować. Prawidłowe ciśnienie paliwa w samochodzie pozwala nam zachować regulator ciśnienia paliwa. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat tego podzespołu, koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem.

Regulator ciśnienia paliwa – parametry techniczne

Regulator ciśnienia to w skali ogromu samochodowych podzespołów element niewielki, acz bardzo znaczący. Dzięki regulatorowi paliwa, odpowiednie proporcje tej substancji docierają do silnika co umożliwia prawidłowy proces spalania i zapewnia płynną jazdę. Niestety tego typu regulatory są niekiedy awaryjne, a nieprawidłowe ciśnienie paliwa w instalacji może doprowadzić nawet do groźnego uszkodzenia całego silnika. Warto więc wyczulić swoją uwagę gdy na naszym liczniku kilometrów wybije wartość pomiędzy 240 a 300 tysięcy kilometrów – to wówczas większość regulatorów ciśnienia paliwa psuje się.

Typowe samochody do jazdy miejskiej stosunkowo rzadko mają problemy z regulatorami ciśnienia paliwa. Praca ich silnika jest dość stabilna i nie są narażone na zbyt mocne przeciążenia. W tego typu samochodach regulator ciśnienia wymienia się najczęściej raz w całej eksploatacji samochodu a niekiedy w ogóle nie ma takiej potrzeby. Inna sytuacja panuje wśród aut sportowych. Tego typu pojazdy z racji pokonywania bardzo ciężkich, ekstremalnych odcinków generują duże różnice ciśnienia paliwa co może prowadzić do niespodziewanego uszkodzenia regulatora. Aby wyeliminować ryzyko uszkodzeń i awarii, należy zastosować się do jednej z dwóch podstawowych wskazówek: często kontrolować regulator ciśnienia lub zainwestować w dobrej jakości reduktor ciśnienia, który zminimalizuje ryzyko awarii.

Dobry wybór – dłuższa eksploatacja

Wymiana regulatora ciśnienia paliwa w przypadku awarii poprzedniego lub chęci zapobiegnięcia takiej awarii w przyszłości to czynność, która powinna być poprzedzona szczegółową kwerendą a najlepiej konsultacją z ekspertem mechanikiem. Każdy samochód, przede wszystkim samochody sportowe, ma inną moc, inny rodzaj wtrysku, poszczególne modele będą więc potrzebować różnych rodzajów regulatorów ciśnienia paliwa.

Przykładowo samochody sportowe o dużych mocach od 900 do 1200 KM wymagają dostosowanych do nich specjalnych regulatorów. W takich przypadkach najlepiej wybrać urządzenie o możliwości regulacji ciśnienia paliwa w zakresie 15-90 PSI. (1,03 – 6,2 bar). Dodatkowo tego typu, potężne i zaawansowane regulatory nadają się zarówno do regulacji przepływu benzyny jak i etanolu co pozwala zastosować je w samochodach sportowych jak i specjalistycznych bolidach stricte przeznaczonych do jazdy po torach. Mniejsze samochody sportowe o silnikach mniejszych niż 1000 KM mogą zadowolić się mniejszymi regulatorami ciśnienia turbosmart. Tego typu podzespoły obsługują silniki do zakresu mocy 800 KM a ich maksymalne ciśnienie to 6 barów.