Należy mieć świadomość, że nie każde wgniecenie będzie wymagało odpowiedniej ingerencji w strukturę blachy, malowania, a także szpachlowania. Bardzo często w zupełności będzie wystarczyła właściwa metoda na pozbycie się wgnieceń bez jakiejkolwiek ingerencji zarówno w blachę, jak i lakier. Jak powinno zatem wyglądać usuwanie wgnieceń samemu?
Masowanie blachy
Warto wiedzieć, że przy pomocy specjalnych hebli, a także miękkich młotków z podbijakami dana karoseria będzie masowana w taki sposób, że będzie mogła bez żadnego problemu wrócić do stanu pierwotnego. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że jest to na tyle skuteczna metoda z powodu wykorzystania sprężystość materiału. W ten sposób blacha w żaden sposób nie zostanie uszkodzona. Należy pamiętać, aby jeszcze przed rozpoczęciem masowania dokonać zdemontowania praktycznie wszystkich elementów dodatkowych blachy.
Zastosowanie kleju PDR (Paintless Dent Repair)
Drugie rozwiązanie z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Do zdecydowanie najczęściej wymienianych atutów należy zaliczyć przede wszystkim brak konieczności odkręcania określonych podzespołów. Godny uwagi jest również fakt, że metodę można z powodzeniem stosować w przypadku wyciągania wgnieceń po gradobiciu. Ponadto kierowca nie musi odwiedzać lakiernika.
Metoda w najprostszym możliwym ujęciu będzie polegała na naniesieniu specjalnego kleju na oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię. Kolejnym etapem jest doczepienie właściwego urządzenia. Za jego pośrednictwem możliwe jest bowiem wyciągnięcie wgnieceń blachy. Następnie należy zdjąć urządzenie i zmywaczem pozbyć się wspomnianego kleju.
Ile kosztuje usunięcie wgniecenia metodą bezinwazyjną?
Kierowcy i właściciele samochodów muszą przede wszystkim zdawać sobie sprawę, że koszt związany z usunięciem poszczególnych wgnieceń nie będzie związany z ich liczbą czy wielkością. Oznacza to tym samym, że praktycznie każda naprawa powinna być traktowana indywidualnie. Z kolei cena powinna być uzależniona nie tylko i wyłącznie od kształtu, ale również lokalizacji.
Warsztaty samochodowe uwzględniają także czas, jaki dany blacharz będzie musiał poświęcić na wspomnianą naprawę. Jak wiadomo niektóre uszkodzenia można usunąć w zaledwie kilka minut. Z kolei na inne pracownik będzie potrzebował nawet kilka godzin.
Ceny są zatem nieprzewidywalne i zróżnicowane. Godny uwagi jest również fakt, że za lakierowanie poszczególnych elementów przeważnie trzeba zapłacić od 300 do 400 złotych. Usunięcie wgniecenia błotnika będzie natomiast kierowcę kosztowało około 50 złotych.